Bliža se čas poklanjanja daril v zahvalo, za dobro poslovno sodelovanje. Bodimo pozorni na to, da je darilo izvirno, ni potrebe da je drago. Poslovno darilo je duhovna vez v poslovnem ritualu med tistim, ki darilo daje, in tistim, ki ga prejme.

Seveda je pri nakupih takšnih ali drugačnih daril treba biti pozoren na določila davčne zakonodaje. Poslovnega partnerja lahko brez dohodninskih posledic obdarujete samo z darilom, za katerega skupaj z DDV-jem niste odšteli več kot 42 evrov, oziroma skupna vrednost daril, ki jih je obdarovanec dobil v enem letu, ne sme presegati 84 evrov. Če je darilo vredno več kot 42 evrov (oziroma v enem letu 84 evrov), je treba ob obdaritvi obračunati akontacijo dohodnine, kar se naredi tako, da se vrednost darila pomnoži s faktorjem 1,3333. Tako dobimo bruto osnovo, od katere se odtegne davek po 25-odstotni stopnji.


Kaj sporočajo darila?  

Kdor podarja hrano in pijačo, ceni učinkovitost in konkretnost pri delu. Košarica gastronomskih izdelkov je izraz prisrčnih odnosov in stvarnih pričakovanj. Notes, blok, koledar, svinčnik, denarnica in podobno so darila, ki kažejo smisel za organiziranost, sistematičnost, natančnost, urejenost in kontinuiteto. 


Takšna darila podarjajo podjetja, ki od partnerjev pričakujejo lojalnost, zanesljivost in dolgotrajno sodelovanje. Vžigalniki, etuiji, poslovne mape in notesi z emblemom podjetja so darila, ki pričajo, da so v podjetju praktični in varčni, vendar jim najbrž primanjkuje domiselnosti, menijo pa, da mora biti vsaka poslovna dejavnost resno zastavljena in čim bolj brezhibno izpeljana. 


Podarjanje umetniških del priča o želji vodstva, da bi naredilo vtis na partnerje, prav tako tudi o tem, da v poslu prisegajo na unikatnost, ustvarjalnost in prodornost. Likovna dela so torej primerno darilo, toda pri takšnem obdarovanju je treba okus obdarovanca dobro poznati, replike, kopije ali ponaredki pa morajo biti opremljeni s certifikatom. 

Knjiga, časopis ali revija (oziroma naročnina nanjo) obdarovancu sporoča, da verjamejo vanj in v njegove zmožnosti, vendar bi z branjem lahko postal še dovzetnejši in bolj razgledan, to pa sta lastnosti, ki ju darovalec najbolj ceni tako pri podrejenih kot tudi strankah in partnerjih. Kaj pa cvetje? V njem je veliko simbolike, treba ga je poklanjati z veliko preudarnostjo, sporočilo pa je splošno.